A-lijn kleedje met retro-look

8

mei 20, 2013 door Katie

Het laatste communiekadootje is eindelijk afgewerkt. Het was reeds enkele weekjes in de maak maar omwille van die “ROTknopen”  in-wacht gelegd!! .

Deze keer geen zwemzak maar een A-lijn kleedje in retro-look voor Laura. Niet de dame (mijn poezewoefke) op de foto, zij showt gewoon het kleedje voor de gelegenheid.

2013-05-19T14-44-26_3[1]

2013-05-19T14-44-26_4[1]

2013-05-19T14-44-26_1[1]

2013-05-19T14-44-26_6[1]        2013-05-19T14-44-26_5[1]

Mijn inspiratie komt hier uit meer bepaald het model Leila. . Méér uitleg en éérdere probeersels  staan hier maar deze keer wel een maatje groter. Bij dit kleedje heb ik ook voor de zoom 2 cm extra genomen boven de vermelde naadwaarde.  Die patroontjes van Catharine Deweerdt vallen nogal klein uit. Vinden jullie dat ook?

Stofje (van Hilco) gekocht bij Mertens in Melle en knopen gevonden in mijn “collectie kleine-middelgrote-en mega knopen”.

En zoals hier vermeld, de knopen aangenaaid met stikvoet nr 18 van Bernina.

2013-05-19T15-01-07_2[1]

De MAX.……….het is wel een investering (43 euro) waard.

8 thoughts on “A-lijn kleedje met retro-look

  1. katja schreef:

    Mooi kleedje! Lijkt mij heel handig (en tijdsbesparend) zo een knoop-aan-naai-voetje.

  2. JoChapeau schreef:

    grappig eigenlijk, knoopjes met twee gaatjes naaide ik ook al aan met de machine, maar die met vier gaatjes doe ik nog steeds met de hand 😉
    Leuke jurk trouwens !

  3. mANdarien schreef:

    Wat een schitterend kleedje, en zo mooi afgewerkt !

  4. Dank je wel voor de tip! Ik heb ook een Bernina, maar niet dat naaivoetje. Die ga ik dus ook maar aanschaffen na jouw enthousiaste reactie, want ik merk dat ik patronen met veel knopen gewoon vermijd, en eigenlijk is dat dan toch jammer.

  5. tante Is - Metie schreef:

    ons Laura zal stralen in het kleedje 🙂 Bedankt.

  6. effie maakt schreef:

    Mooi geworden. Ik ben ook helemaal fan van haar groene schoenen!

  7. […] er wel rekening mee dat de patronen ‘op z’n kleinst’ getekend zijn (ook zo voor een kleedje uit dit boek). Ik heb een 6 jaar genomen voor iemand van 5 jaar en het zit maar net gepast aan haar […]

Geef een reactie

Follow on Bloglovin

naar mijn startpagina

geeft me een goed gevoel…

quote of the week:

Doe mee met 168 andere volgers

RSS Made by Jo

Leidraad technieken bij het maken van kleding

Een leidraad voor verschillende technieken

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

op de boerderij

leven, verbouwen en tuinieren op de boerderij

