een nieuwe, gezonde richting….

3

augustus 25, 2013 door Katie

Een vakantie is ook de tijd nemen om te… bezinnen, alle negatieve energie wegblazen en de gedachten ordenen. Bij deze is dit ook gebeurd.

Al enkele jaren worstel ik met mijn gewicht. Voor de kinderen was er voldoende ruimte om héél wat uurtjes te sporten in de week. Dat compenseerde mijn gesnoep….inderdaad, ben altijd een grote “zoetebek” geweest.

Nu wordt deze tijd ingevuld door de kinderen (met plezier) maar dat bevalt de weegschaal niet. De zwangerschapskilootjes zijn er tevens blijven aanplakken. Nu wil ik ECHT komaf maken met de overtollige kilo’s. Heb al vanalles uitgeprobeerd maar ik herval steeds in m’n oude gewoonten. Enne…een dieet geeft bij mij een tegen-reactie, hoe minder ik mag eten, des te groter wordt de goesting 🙂 Sommigen (hoop ik) onder jullie zullen zich hierin herkennen.

Enkele weken geleden was ik uitgenodigd bij een vriendin voor een gezellig dineetje… Wat geserveerd werd, een streling voor oog en mond, ….uit een boek van Pascale Naessens. Toevallig had ik thuis (een kadootje)er ook ééntje liggen maar bij het doorbladeren werd ik er niet echt wild van. Nogal ééntonig, mijn inziens….maar wat ik dan bij Babs heb mogen proeven was een aangename verrassing…. de tijd was rijp om dat nog eens ter hand te nemen en ook wat meer te lezen rond haar filosofie. Hoe meer ik las, hoe meer ik geprikkeld werd.

Zij baseert haar recepten op de ‘voedselcombinatieleer’ . Ik heb ondertussen zelf wat receptjes klaargemaakt, wat meer speurwerk gedaan over deze eetgewoonte, heb geprobeerd om dit in Griekenland vol te houden. En…met succes, de eerste kilootjes zijn gesmolten en mentaal heb ik ook een boost gekregen. Thuisgekomen (in de stress van het dagelijks leventje) lukt het me, met vallen en opstaan :-(, om deze eetgewoonten aan te houden.

Ik moet er wel bij vertellen dat een nieuwe eetgewoonte aanleren véél tijd en energie opslokt, hopelijk vind ik die ook nog tijdens het schooljaar.

Vanaf nu ga ik ook wat receptjes op mijn blog plaatsen, uiteraard in het kader van de voedselcombinatieleer. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Let me know.

Hopend op een positieve evolutie………..

Misschien helpt schrijven ook wel wat therapeutisch……….

3 thoughts on “een nieuwe, gezonde richting….

  1. Lies schreef:

    Geen ervaring mee, helaas wel met het te veel aan kilo’s 😉

  2. Sophie schreef:

    Dat van die tegen-reactie, dat ken ik, is bij mij net hetzelfde, hoe meer ik probeer te minderen, meer ik meer 😉 Ik ben alvast fan van de “gezonde richting” en duim dat je het kan volhouden tijdens de drukke periode die eraan komt !!!

  3. Khadetjes schreef:

    Oh die kilo’s 😉 Hier net hetzelfde verhaal, gecombineerd met een zeer hardnekkige suikerverslaving. Tot mijn enkelbreuk had ik het min of meer onder controle, maar volledig plat liggen deed de weegschaal geen goed… Ik kocht het boek ‘metabolismedieet’, dat ook uitgaat van voedselcombinatie. Dat werkt goed, zolang je het volhoudt. Veel succes!

Geef een reactie

Follow on Bloglovin

naar mijn startpagina

geeft me een goed gevoel…

quote of the week:

Doe mee met 168 andere volgers

RSS Made by Jo

Leidraad technieken bij het maken van kleding

Een leidraad voor verschillende technieken

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

op de boerderij

leven, verbouwen en tuinieren op de boerderij

